Az alvás fontosságát már nem egyszer megénekeltem, de ezidáig nem írtam arról, hogy hogyan is kellene jól aludni. Ha olyan cégnél dolgozol, ahol van egy ágy a kocsiban, esetleg egy kényelmes hálófülke, akkor te az az ember vagy, akire kegyetlenül irigy voltam annak idején.

Az első Reanult Master amit vezettem, úgy nézett ki belülről mint egy putri. Lekopott kormány, csúszós, sima, lekopott váltó, szakadt ülés. Mivel én mindenre próbáltam gondolni csak az alvásra nem, ezért se párnám nem volt, se takaróm.

Az első póz, amit kipróbáltam, az valahogy úgy nézett ki, hogy a fejem a kormánynál volt. Szerintem minden kezdő így kezdi az alvással való próbálkozást. Csakhogy a Master kialakítása végett ez elég felejtős, mivel valamidet kegyetlenül nyomni fogja a kézifék, vagy csak a két ülés közötti üres tér. Pár napot azonban így aludtam, mert célravezetőnek találtam, hogy ha rá kell indítani a kocsira, akkor nem kell felülnöm, csak odanyúlok és kész.

A következő próbálkozásom már fordított helyzetben volt. Így már egy picit kényelmesebb volt. Hajtogattam párnát a pulóveremből és egy kifli pózban pont el is fértem. Itt tanulnom kellett a technikát, hogy ne verjem bele mindig a lábam a kormányba. Ez a póz jó volt a Ducatoban is és Merciben is, de a Ducato szar ülés kialakítása miatt például mindenem fájt ébredéskor.

A következő próbálkozásom a hálózsák volt. Ez már ősz végén, tél elején került a látóterembe. Az egyik kollégámtól tudtam szerezni egy honvédségi hálózsákot. Az első éjjel, amikor lehetett aludni ki is próbáltam. Bevonultam a raktérbe és bebugyoláltam magam annyira, hogy csak az orrom lógott ki. Hát melegnek meleg volt, de csöppet sem kényelmes. Hiába volt vastag, valahogy mindig éreztem a raktér alját.

Ezután következett egy másféle felhasználás. A hálózsákot szépen kiterítettem az ülésere és úgy aludtam. Ez már félig meddig megadta azt a komfortot, amire vágytam. Nem nyomta az ülés a hátamat és az oldalamat. Hamar ki lehetett teríteni és gyorsan össze lehetett csomagolni. Csak a nagy fészkelődésben sokszor kicsúszott alólam és akkor ismét elkezdte nyomni a hátam  az ülés és újra lehetett visszateríteni.

Ahogy jöttek a jobb idők, kitaláltam hogy veszek egy felfújható ágyat. Remek ötletnek tűnt, csak annyi volta probléma vele, hogy a pumpa ami jár mellé, kb 5 perc alatt fújta fel. Nem sok ugye? De hulla fáradtan 5 percig taposni a pedált, az egy kicsit embert próbáló. Léteznek fasza szivargyújtós kompresszorok is, de nekem olyan nem volt. A hátránya annyi volt, a lassú felfújáson kívül, hogy reggelre mindig leeresztett egy picit és akkor már kényelmetlenné vált. Valamint amikor jött az infó, hogy menni kell rakodni, elég lassan lehetett leereszteni és összecsomagolni.

A legjobb megoldás talán a méretre vágott matrac volt. A matrac úgy nézett ki, hogy ajtótól ajtóig ért, valamint az ülésről kb 5 centit lógott le, A magassága akkora volt, hogy kényelmesen tudtam rajta aludni és ha menni kellett, akkor a fejtámlák mögé be tudtam tenni. Ha jó idő volt, akkor a raktérben is tudtam rajta aludni.

Összességében a legjobb tehát a matrac volt, de ha a felsoroltak közül minden rendelkezésre áll, akkor lehet faszán kombinálni. Például télen hátul a matracon, hálózsákban.

Neked mi volt a nyerő megoldás?

Avatar

Molesz

Gotogo.hu szerkesztő at gotogo.hu
Lassan 1 éves szerkesztgetem az oldalt, több kevesebb sikerrel.
Avatar

Latest posts by Molesz (see all)

Szólj hozzá

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..