Sok autó és tehergépkocsi-vezető szerint a legnagyobb félelem az, hogy menet közben az autópályán defektek kapnak. Mi történik ilyen esetben? Az autó hirtelen kezelhetetlen lesz és elkezd húzni erősen az egyik irányba.

Gyakran a lapos gumiabroncs a hibás, de lehet akár egy repedés az abroncson, esetleg a szelep is tönkre mehet. Tehát nem kell feltétlen külső eseménynek történnie.

De hogyan lehet erre megfelelően reagálni? Hogy kell viselkedni általában defekt esetén?

Néhány mondatban megpróbálok segíteni.

Mi történjen defekt esetén?

A hirtelen megváltozó vezetési körülmény sok gyakorlott vezetőt is erős fékezésre és hirtelen kormányzásra ösztönöz. Ennek eredményeképpen teljesen elveszíthetik autójuk irányítását, és komoly balesetet okozhatnak.

Akármennyire is hihetetlen, az autó általában hamar stabilizálható egy lapos abronccsal is. Első lépés, hogy higgadtan próbáld meg kezelni a helyzetet, ne kapkodj. Vedd le a gázról a lábad és ne kormányozz hirtelen ellen, inkább próbáld meg stabilan egyenesbe tartani a kormányt. Kapcsold be az elakadás jelzőt és amikor már biztonságos sebességre lassult az autó, húzódj le a leállósávba.

Ha a közelben van a parkoló, akkor egy sima gyalogos tempóba oda lehet gurulni.

Ha a parkoló még messze van, akkor feltétlen gondoskodj a saját védelmedről! Láthatósági mellényt mindenképp viselj, akkor is ha világos van! Indulj el az elakadás jelző háromszöggel, de ha lehet, akkor a szalagkorlát másik oldalán. Ha utast is szállítasz, mindenképp tereld ki őket a pályán kívülre és nagyon ne foglalkozzatok azzal, hogy milyen az idő! Inkább ázzatok bőrig, mintsem hogy belétek szaladjon egy kamion.

Javítsuk meg a gumit

Attól függően, hogy a gumiabroncs sérült- e, a különböző megközelítések sikerhez vezethetnek. Kis repedések vagy perforációk esetén a javító készlet segíthet. Ilyen javító készleteket be lehet szerezni általában a benzinkutakon.

A javító készletben lévő tömítő általában tömíti annyira a lyukat, hogy egy rövid távolságra biztonságosan el lehessen gurulni. Ilyen például a legközelebbi gumis műhely vagy parkoló.

A készletnek az az előnye, hogy gyorsan alkalmazható, az autóban nagyon kevés helyet foglal. Figyelem! Ha a tömítőanyagot befújtad a kerékbe, akkor az már többé nem javítható, vagyis a gumiszerelők nem szokták vállalni!

Ha a gumiabroncs elszakadt, akkor a gumiabroncsot nem lehet javítani. A készlet ebben az esetben nem segít . Még egy hibás szelep sem javítható.
A gumiabroncs tömítése után gumiabroncsot kompresszorral újra fel kell fújni.

Idegen tárgy

Az esetek nagy részeben olyan tárgy kerül az abroncsba, ami azt teljesen átszakítja. Ilyen lehet például egy szeg. Ebben az esetben a tömítő készlet nem fog segíteni. Fontos, hogy ha lehetőség is van rá, ne távolítsd el az idegen anyagot! Inkább fújd fel több alkalommal egészen addig, amíg egy olyan helyre nem érsz, ahol már biztonságosan ki tudod cserélni a kereket.

Bal oldali kerék?

Ha nem Angliában vagy, akkor a bal oldali kerék jelenti a legnagyobb problémát. Ilyen esetben vagy marad a hivatalos szervíz, vagy megkockáztatod és szépen lassan elgurulsz a parkolóig, de semmi esetre se próbáld meg kicserélni a leállósávban a kereket!!!

Avatar

Molesz

Gotogo.hu szerkesztő at gotogo.hu
Lassan 1 éves szerkesztgetem az oldalt, több kevesebb sikerrel.
Avatar

Latest posts by Molesz (see all)

Szólj hozzá

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..